Nosné duchovné články tohto blogu obsahovo korešpondujú s dielom "Vo Svetle Pravdy", ktoré je vrcholom duchovného poznania na Zemi

Poslouchejte nové internetové rádio s hodnotným obsahem, jehož motto zní:
Věřme, že bude lépe a dělejme věci tak, aby lépe bylo!

Ako Rockefeller založil farmaceutický priemysel a vyhlásil vojnu prírodným liečivám 2

22. prosince 2018 v 8:15 |  Súčasná spoločnosť
Corbett dodáva: "Elektrina mala oproti spaľovaciemu motoru viacero výhod: tieto autá nepotrebovali riadiacu páku ani ručnú kľuku a nespôsobovali také otrasy, hluk ani zápach ako autá na benzín.


Šťastena zasiahla aj 10. januára 1901, keď hľadači ropy narazili na ropu v Spindletop vo východnom Texase.

Silný výron ropy dával až 100 000 barelov denne a spustil nový ropný boom, ktorý zásoboval americký trh dostatkom lacnej ropy a tlačil ceny za palivo nadol.

Netrvalo dlho a drahé elektrické autá, ktoré dokázali prejsť len "krátke" vzdialenosti, čoskoro zmizli a ulice ovládli benzínové motory…"

Zaujímavé je, že to, čo malo pôvodne zastaviť bezhraničnú silu Johna D. Rockefellera, z neho urobilo prvého miliardára na svete.

Zvýšenie jeho bohatstva malo za následok, že bol ostro sledovaný, a 15. mája 1911 vyhlásil Najvyšší súd Spojených štátov firmu Standard Oil za monopol "obmedzujúci obchod" a nariadil jeho rozpustenie.

Rozdelenie spoločnosti na viacero menších jednotiek však strojnásobilo hodnotu akcií Standard Oil a v priebehu pár dní sa Rockefellerove bohatstvo vyrovnalo takmer 2% celkového hospodárstva Spojených štátov.

"Pre "oiligarchov" bola lekcia neustáleho vzostupu Rockefellera jasná: čím viac bol tento monopol prenasledovaný, tým pevnejšie bolo uchopené jeho ovládanie, tým väčšia bola chuť po moci a peniazoch, a tým sladšia mala byť odmena na konci.

Odteraz už nič nedokázalo vykoľajiť ropných "pánov" z ich cesty za snahou o úplnú kontrolu. Netolerovali žiadnych rivalov. Nedopustili, aby ich čokoľvek ohrozilo."

Neutíchajúce ničenie konkurencie

Elektromobil sa síce podarilo úspešne eliminovať, čo pomohlo zaručiť zisky pre Big Oil, na obzore sa však objavil ďalší konkurent: alkohol.

Henry Ford navrhol svoj automobil Model T tak, aby fungoval na benzín alebo aj alkohol. Povedal, že ako pohonná hmota môže byť použité čokoľvek, čo sa dá fermentovať.

Možnosti paliva boli teda otvorené a ponúkali širokú škálu alternatív. Ropný priemysel však opäť dokázal konkurenciu eliminovať a tentokrát to bolo podporovaním hnutí proti alkoholu a vytvorením Prohibičnej strany v roku 1869.

Aj keď sa Rockefeller alkoholu vyhýbal, jeho hlavným záujmom nebolo pozdvihnúť morálku v USA.

Prohibícia poslúžila jeho agende tým, že vytvorila sťažujúce obmedzenia pre výrobcov etanolu, a keďže výroba etanolu sa stávala čoraz nákladnejšou, jeho potenciálne využitie ako alternatíva paliva prestalo byť príťažlivé.

Keď sa vyvinul motor s vysokou kompresiou, výrobcovia áut začali narážať na neustále problémy s výkonom automobilov. Problém sa podarilo rozanalizovať spoločnosti General Motors, ktorá zistila, že problém súvisí s palivom.

General Motors vyskúšali okolo 15 000 rozličných kombinácií prvkov, aby našli riešenie, ktoré by odstránilo klepanie v motore.

Zistilo sa, že stačí pridať do benzínu benzén z uhlia. To isté platilo aj o pridaní obilného alkoholu. Pridaním 10% alkoholu do benzínu sa kvalita paliva zvýšila a motor klepotal menej.

Prinieslo to však aj iné pozitíva, napríklad čisté spaľovanie, ktoré eliminovalo emisie sadzí, a zvýšený výkon bez klepania v motore.

Pokračujúci výskum General Motors však zistil, že pridaním olova do benzínu vytvorili "ideálnu antidetonačnú pohonnú látku".

Ideálnu hlavne preto, že výroba aditíva olova - tetraetylolova - im umožnila dosiahnuť najväčšie zisky.

Keby pridávali do benzínu alkohol, ropný priemysel by na predajnosti ropy stratil 10 - 20%, v závislosti od množstva pridaného alkoholu.

Pridávaním olova mal ropný priemysel ďalší výrobok, ktorý mohol celý kontrolovať. Standard Oil sa spojil s General Motors a vytvorili tak obrovskú korporáciu, ktorá bola známa pod názvom Ethyl Corporation.

Olovnatý benzín sa stal normou a v priebehu nasledujúcich 80 rokov v následku tohto neurotoxického aditíva do paliva ochorelo a poškodilo si zdravie obrovský počet ľudí.

Dôvodom nebolo nič iné ako ziskuchtiví ľudia, ktorí chceli čo najviac zarobiť.
Big Oil tajne odkúpil systémy verejnej dopravy a zničil ich.

V roku 1936 sa Standard Oil a General Motors zúčastnili aj na reformácii verejnej dopravy. Len 10% Američanov vlastnilo auto a väčšina mestských obyvateľov sa spoliehala na trolejbusy.

Električky a troleje nahradili autobusy na benzín, čo zaistilo ropnému priemyslu ešte lepšiu pozíciu v rámci amerického hospodárstva. Corbett píše:

"Kartel mal veľký záujem udržať ich podiel v National City Lines v tajnosti, verejnosť sa o tom však v roku 1946 dozvedela… od Edwina J. Quinbyho…

Odhalil, že oligarchovia vlastnia akciové podiely v National City Lines a ich dcérskych spoločnostiach a detailne vysvetlil, ako postupne odkúpili a zničili linky verejnej dopravy v Baltimore, Los Angeles, St. Louis a ďalších veľkých mestách…

V roku 1947 bola spoločnosť National City Lines obvinená zo sprisahania, ktorého cieľom malo byť vytvorenie dopravného monopolu a tiež monopolizácia autobusovej dopravy a zásobovania.

V roku 1949 boli General Motors, Firestone, Standard Oil of California a ich riaditelia a majitelia odsúdení zo sprisahania po druhý raz.

Aký bol trest za odkúpenie a rozobratie americkej infraštruktúry verejnej dopravy? Pokuta $5,000. H. C. Grossman, bývalý riaditeľ Pacific City Lines v čase, keď bol losangeleský Pacific Electric System (s hodnotou $100 miliónov) zošrotovaný, dostal pokutu presne $1."

Následne došlo k podkopávaniu železničného systému. V roku 1953 bol prezident General Motors, Charles Wilson, vymenovaný za Ministra obrany.

Wilson spolu s Francisom DuPontom, hlavným správcom ciest, spustili najväčší stavebný projekt v histórii USA - vytvorenie medzištátneho diaľničného systému.

V dôsledku toho preprava železnicou klesla v rokoch 1945 a 1964 o 84% a vzrástlo súkromné vlastníctvo automobilov a s ním aj predaj benzínu - ten sa v tom istom časovom období zvýšil o 300%.

Podobné veci sa diali aj v Európe, čo opäť pomáhalo posilniť ropný biznis. Ropa sa stala hlavnou pohonnou látkou, s ktorou sa počítalo i do budúcna.

Správa ďalej uvádza nedostatky plynu, ktoré USA spôsobili na začiatku 70. rokov minulého storočia obrovské finančné problémy.

Odhaľuje aj to, ako tajná skupina Bilderberg Group, ktorú vytvoril Prince Bernhard z Holandska v roku 1954 úspešne vytvorila nový finančný systém postavený na petrodolári.

Tento systém umožnil oligarchom nevídanú kontrolu hospodárstva.

Rockefellerov "prerod"

V tom čase ľudia Johna D. Rockefellera nenávideli. To sa však zmenilo, keď preňho začal pracovať Ivy Ledbetter Lee. Tento muž je považovaný za zakladateľa PR (public relations), ako ho dnes poznáme.

John D. bol natáčaný, ako rozdáva peniaze chudobným a verejne bol vykreslený ako láskavý a milý muž s dobrým srdcom. Dnes to pôsobí veľmi gýčovo, ale vtedy takéto jednoduché triky naozaj fungovali.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama