Všetky nosné články tohto blogu obsahovo korešpondujú s knihou kníh a korunou duchovného poznania - veľkolepým dielom "Vo Svetle Pravdy"

Omyl náboženstva

9. května 2011 v 9:14 |  Perly múdrosti
Z každého Božieho posolstva ste urobili náboženstvo. A to bola chyba. Náboženstvo ste postavili na vyšší stupeň ako každodenný život. Tým ste oddelili Božiu vôľou od života, miesto toho, aby ste ich zjednotili.

Myšlenka z diela "Vo Svetle Pravdy"
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Degon Degon | 9. května 2011 v 9:36 | Reagovat

S tým náboženstvom je to zložitejšie. Na počiatku je tu snaha priblížiť zjavené pravdy bližšie ľuďom a napokon je tu snaha toto učenie inštitualizovať ako cirkev. Ale to tiež nie je také jednoduché v pozemských podmienkach, kde o všetkom rozhoduje svetská moc. Tá nepripustí žiadnu inú paralelnú moc s ktorou by sa musela deliť a tak je tu možnosť buš sa podriadiť a prispôsobiť svetskej moci, ako tomu bolo v prípade KC, alebo vstúpiť do sporov, konfliktov a možno aj bojov. Kto pozná pozadie, ten nebude zaujímať také jednoduché postoje, aké sú vyjadrené v tom diele "Vo svetle Pravdy"...

2 tartus tartus | E-mail | 9. května 2011 v 11:27 | Reagovat

neviem ale zrejme mam dar vidiet veci v jednoduchosti. nabozenstvo v tom vyzname aky ma dnes bolo vytvorene na ovladanie ludi.

Ak vezmem ze mam pravdu a moja cesta je ta prava, tak moja viera nenachadza ziadne prekazky vo svetskych veciach. Samozrejme sa stretavam s nepochopenim okolia, cudnych pohladov a znizovania vaznosti v ociach okolia, ale kedze tieto ukazovatele pre mna niesu smerodatne tak nemam problem. Moj zivot nieje extravagantny takze nikoho nim neurazam.

spory a konflikty vidim tam kde sa zrazia dve naboznestva/dvaja vodcovia. dokonca ani nemusia byt myslienkovo rozdielny ale ich prahnutie po moci z nich cini nepriatelov.
kdo sa nezaujima o svetske veci, ten s nimi nema problem.

3 Degon Degon | 10. května 2011 v 9:42 | Reagovat

[2]:Máš pravdu v tom, že náboženstvo (najmä to RK)bolo vytvorené na ovládanie ľudí. Kto chce ovládať ľudí (uplatňovať svoju moc), musí mať v rukách svetskú, ale aj duchovnú moc. Tá svetská sa uplatňuje pomocou strachu zo zákonov, kým tá duchovná pomocou viery. Vieme, že Rím.kat. cirkev sa inštitualizovala v Rímskom impériu ako štátna cirkev Ríma. Uzákonil ju Rímsky cisár Konštantín a slúžila teda jeho impériu. Nemohla sa svojím učením odlišovať od od záujmov Ríma. Musela raziť heslo: "dávajte cisárovi čo je cisárovo a Bohu, čo je Božie". Cisár si uplatňoval právo na celého telesného človeka a Bohu ostávala iba tá ľudská dušička po smrti tela. Neboli tu teda nijaké konflikty, Rím podporoval cirkev a cirkev podporovala Rím. Po rozpade tohoto zväzku už dochádzalo k sporom o moc (Anglicko - vznik anglikánskej cirkvi) a dokonca aj vojnám. Cirkevné spoločenstvá sú znepriatelené tam, kde slúžia štátnym záujmom, ako napr. židovské, moslimské, kresťanské, ale keď sú založené na večných pravdách, tak môžu jestvovať v akomkoľvek spoločenstve.

4 tartus tartus | 10. května 2011 v 11:25 | Reagovat

tu si to ujasnime. ja nerozlisujem krestanstvo, judaizmus, islam, budhismus, hinduizmus.... vsetky su na tom rovnako. Ak hovorime ze nejake spachalo viac ukrutnosti tak len preto ze na to malo moznosti a tie ostatne nie.

inak samozrejme suhlasim.

5 Degon Degon | 10. května 2011 v 17:28 | Reagovat

Nemožno takto paušalizovať všetky vieroučné systémy a náboženstvá. To by bolo rovnaké, ako by sme všetky tvory čo majú zuby označovali ako dravcov s jediným rozdielom, že niektoré majú obojok a iné nie. Nie každý tvor so zubami je dravec, alebo upír. Tak aj vieroučné systémy majú za cieľ vyučovať a viesť ľudí k múdrosti a cnosti a ak niekto zneužije svoje postavenie k páchaniu zla, za to nemôže ona vierouka. Aj nôž možno použiť na dobro (krájanie chleba), ale možno s ním aj zabiť človeka. Je preto na vine ten nôž?

6 tartus tartus | 11. května 2011 v 9:57 | Reagovat

rezaky su na trhanie mesa, a stolicky na drvenie rastlin. takto rozlisuju archeologovia cim sa zivili vyhynute zvierata. Kazde zviera je svojim sposobom dravec a zaroven lovenou zverou.

Pointa kazdeho nabozenstva je zalozena na moci jeho vedenia, to si sam uznal.
Samozrejme ze na prilakanie a udrzanie oveciek treba medove reci. tiez si vazim vela vyrokov ktore one institucie vypustili do sveta a preto nakoniec aj navstevujem tento server. hladam psenicu medzi kukolom.

To preco povazujeme nabozenstvo za "zlo" je vtom ze vsetci jeho akteri dobrovolne suhlasia stym ako funguje. Moja mama neveri na panenske pocatie Marie ani nepocuva papeza. ale uz zo zotrvacnosti odsudzuje kazdeho kto poukazuje na nezrovnalosti v krestanskej nauke. Ona je slepa a vo svojej slepote bude branit cely ten system. lebo ten system ma v krvy. ona sa ho uz nevzda a vezme si ho do hrobu. mam ju rad a je mi to luto, ale zmieril som sa stym. viem ze starsich ludi proste nedokazeme presvedcit. preto povazujeme tento system za "zlo" ten system nieje samotny noz, nozom mozeme povazovat desatoro, lebo desatoro sa da chapat rozne, a teda sa da vykladat a vyuzivat rozne. ale system je tou rukou ktora nozom manipuluje, a ten system je nabozenstvo.

7 Degon Degon | 11. května 2011 v 10:29 | Reagovat

Píšeš:"Pointa kazdeho nabozenstva je zalozena na moci jeho vedenia, to si sam uznal."
- To si trochu špatne pochopil. Nie každému náboženstvu ide o moc. Napr. taký buddhizmus ani nie je náboženstvom, lebo v podstate nepozná Boha a už vôbec im nejde o moc, ale skôr o vplyv na ľudí, ktorých sa snaží zdokonalovať. Kat. cirkev už od svojho začiatku vedome a dobrovoľne spolupracuje so svetskou mocou a podieľa sa na nej, čo je celkom iný prípad. Rovnako tak aj moslimská vierouka a židovská viera je takto založená.
Čo sa týka tvojej matky, nemožno sa jej čudovať. Ona je obeťou manipulácie kresťanskej dogmatiky a praktík. Takto je to s mnohými laikmi v KC. Aj keď tým dogmám neveria, ako sa od nich požaduje, aj tak na ich cirkev nedajú dopustiť, lebo sa to v cirkvi označuje za zradu Boha. To sú tie odsúdeniahodné manipulácie KC. Tiež je veľmi zlé zapájať do cirkvi malé deti a ohlupovať ich vo výučbe náboženstva tými nezmyslami zo SZ o krutom, prísnom a trestajúcom Bohu (Jahwe), keď na druhej strane učia, že Boh je plný lásky, dobrotivý, milosrdný a odpúšťajúci. To všetko sú odsúdeniahodné manipulácie...

8 tartus tartus | 11. května 2011 v 12:12 | Reagovat

aj ked je budhizmus odlizny od krestanstva po ideologickej stranke, jeho vnutorna struktura je az zarazajuco podobna. Obe nabozenstva sa miesali do svetskej spravy a nutno povedat ze stale do nej zasahuju, aj ked obe uz prisli o ten statut suverenneho vladcu. obe maju mnoho podprudov ktore sa delia malymi odlisnostmi. obe maju takzvany ezotericky prud, aj ked mnohy krestania beru budhizmus ako taky za ezotericky. U oboch sa stretavame s tym ze mlady ludia nemaju prave velku moznost vyberu nabozenstva, lebo obe si vytvorili slupku z tradicii krajiny a svojej neomylnosti.

To ze v kazdom z tychto nabozenstiev sa najdu cierne ovce ktore vyuzivaju nasilie na presadzovanie svojich myslienok a tym vlastne popieraju povodne ucenie je dalsou ich spolocnou charakteristikou.

takze vo finale ide hlavne o ideologicky rozdiel kde jedni veria v jedneho trojjedineho Boha, tvorcu a spasitela. a druhy sa usiluju o nirvanu a vecne odputanie. jedny sa spoliehaju na nejaku imaginarnu silu, a druhy sa snazia svojimi silami a chapanim dospiet do svojho ciela. ale pri pohlade na ich hierarchiu a zapajanie sa do svetskych zalezitosti zistime ze sa az tak moc nelisia.

9 Degon Degon | 12. května 2011 v 10:48 | Reagovat

Ona každá inštitúcia, alebo denominácia sa usiluje svojich členov formovať tak, aby utvárali jednotu (stádo). Kto chce ostať nezávislý a chce sa riadiť vlastným rozumom a vlastnou vôľou nemal by vstupovať do žiadnej takejto ...mus. Ale ľudia sú založení spoločensky a radi sa nechávajú viesť (ako ovce). Ježiš neschvaľoval ľudské inštitúcie a doporučoval nechať sa usmerňovať iba nebeským Otcom (Bohom). Tak človek prestane byť vazalom (sluhom) a stane sa Božím Synom, ktorému sú otvorené všetky sféry stvorenia.

10 tartus tartus | 12. května 2011 v 10:55 | Reagovat

presne tak.

11 Marek Marek | E-mail | Web | 12. května 2011 v 21:49 | Reagovat

Zaujímavé čítanie o cirkvách a nie len nich.
www.voltaire.netkosice.sk

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama